Pages


Wednesday, July 14, 2010

My unforgettable Experience...!!

Hey uolls...! sorry dah lama tak update blog..... been sick and been busy.. maklum la kan, dah jadi Mommy skrng ni.. :D

Ok, let me tell you my experience giving birth to Mikayla... On 1st July, tgh2 mlm Dy rasa restless sgt2 and tak boleh nk lelapkan mata.. So at about 12.30am, Dy naik bilik atas and on the internet... Seperti biasa la, check email, on FB.... Then at 1.40am Dy masuk tido... tp still tak boleh nk tido..... Suddenly at 2.10am, Dy rasa mcm terkucil dlm seluar...So i went to the toilet, rupa2nya my water dah burst... Suprisingly I didnt panic.. Dy sempat mandi lagi sekali and mkn dulu then baru gerak gi hospital... So I reached Ampang hospital @ about 4am...

Soon as we reached there, my hubby registered me in.. then he send me to the labour room.. 1st they did the CTG scan for at least 40 minutes... then there's a Doctor dtg check berapa cm yng da buka.. Unfortunately, dia ckp baru buka 'at the tips of the finger' (at about half cm).. padahal Dy dah leaking bagai nk rak... tp x de contraction lagi la... after the checking, Doctor srh Dy masuk ward... So they send me to the ward at about 6.45am... So my family decided to go home 1st.... They said they will come back in the a'noon...

So @ 12.30pm, my family smpai hsptl to visit me again.. Then my uncle (pak chaq Non) pon dtg visit... Thanx for coming ye, Pak Chaq... Si Nadia gak yng x dtg.. :(

At about 3.20pm, Dy lagi sekali salin pad sbb dah full dgn air ketuban... After changed, Dy kena tunjuk kt nurse... Then diaorg ckp, air ketuban dah contains "poo".. huhu... So dgn kelam kabut Doctor check lagi sekali berapa cm yang da buka... Unfortunately, Baru 1cm.. Phewwww....! Then Doctor srh Dy masuk labour room utk INDUCE..! OMG....! dgr je perkataan tu pon, Dy dah takot...

So Dy masuk labour room at about 4pm.. My hubby kena tggu kt luar dulu.. First they cucuk kt tangan Dy, induce dan aper lagi ntah yang diaorg masukkan.. At 1st x rasa sakit sgt lagi... After 40 minutes kena induced, baru Dy rasa contarction every 1-2 minutes.... Ya Allah..... sakitnya Allah je yg tahu... now I know naper perempuan x boleh nak explain mcm mana sakitnya contraction tu.... Dy pon x boleh nak explain mcm mana sakit nya tu... :(

Tapi tgh2 sakit tu, Doctor pulak berkali2 dtg check berapa cm yang da buka.... They checked it for every hour... X bnyk yg da buka.... at 7.30pm baru 3cm yg buka... so the doctor try utk "buka jalan".. time tu la Dy nangis teresak2.... Sakittttttttttttttttttttttttttt sgt..!!! At that time, my hubby came... So I told him, "B, I nak ceasar... Sbb i dah x tahan sgt2 ni... and i feel so weak..!" So he spoke to the Doctor.. As expected, mmg Doctor nak Dy give normal birth... So nak x nak Dy bersabar je la...

At 8.30pm, a female Doctor pulak dtg check berapa cm yg da buka... Baru 4cm... OMG..!!!!! Dy rasa nk nangis lagi,, Dgn badan mengigil2 nk demam.... Then came the other female doctor ckp yang diaorg tgk heartbeat baby makin slow.... So they finally decided to ceasar sbb takot baby lemas dlm perot... So diaorg get me ready for ceasar... and Dy masuk OT at about 9pm... At that time Dy dah 'semiconscious'... Tapi time tgh operate tu Dy boleh rasa diaorg kuarkan organ2 dari perot Dy... Scary btol..!! Then x lama lps tu, Dy dgr suara my baby nangis.. Tgh2 mamai tu mengalir gak air mata bila dgr suara my baby.... Rasa happy sgt2.. :)

Selesai je operations, diaorg tolak Dy kuar dari OT.. Dy masuk ward at about 11.20pm... I saw my hubby waiting for me.. Then I asked him, "diaorg ada tunjuk baby kt u tak..?" then he replied NO... Then my hubby tanya dgn nurse, and they told him my baby kena tahan di N.I.C.U. :( Kesian Mikayla..... So mlm tu x dpt la Dy tgk my baby lagi....

Nk tau crita Mikayla lagi..?? tngguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu la ye ble2 Dy rajin pulak.. :P

pepon now enjoy Mikayla's pics ya....

3 comments:

  1. hello mikayla... soh mommy rajin2 update tau...

    ReplyDelete
  2. She has beautiful face for a baby. She will grow up to be a beautiful girl.

    ReplyDelete
  3. just like her mummy, aite..?? hehehehehehe... =P

    ReplyDelete